VILLKOR & INFORMATION OM BETALNING, LEVERANS OCH RETUR
Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att PoanForward AB lider ekonomisk skada, polisanmäls. PoanForward AB friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation.
Kontrollera alltid att leveransadressen är rätt vid beställning. Kunden har eget ansvar att uppge rätt leveransadress och rätt namn på mottagare vid beställning. Om paket kommer i retur till oss p.g.a. att kunden uppger fel leveransadress som tex fel postnummer, fel gatunamn eller gatunummer, samt fel namn på mottagaren, debiteras kunden för fraktkostnad tur/retur.
Återbetalning
För de flesta artiklar, i den osannolika situationen att din produkt är felaktig, kan du skicka den tillbaka till oss för återbetalning eller utbyte av varor inom 30 dagar efter mottagandet. Återbetalning av returfrakt är inte tillgängligt för detta.
För att vara berättigad till retur måste din produkt vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också finnas i originalförpackningen.
Konsuments (privatperson) ångerrätt vid distansavtal
Konsument har som lagen (2005:59) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att till PoanForward AB skicka i retur varan. Retur ska tillhanda oss senast inom 14 dagar från beställningsdatumet. Ångerrätten/Returrätt gäller dock inte då eventuell försegling/plombering brutits. Ångerrätt gäller endast om varan är i oförändrat skick. Ångerrätten gäller inte på en använd produkt.
Här finns hela konsumentköplagen, konsumenttjänstlagen respektive distansavtalslagen.
Returer (om tillämpligt)
Om du vill returnera en vara ska du alltid kontakta kundsupport på "kontakt@wellchoice.se". Därifrån får du instruktioner av oss med hur du går tillväga när du skickar varan till oss, så att vi vet att en retur väntas av just dig. Alla returer skickas till vårt svenska kontor på adressen:
Idrottsvägen 14A
431 62, Mölndal
PoanForward AB
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.
Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.
Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid innan en återbetalning publiceras.
Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss genom att använda vårt kontaktformulär.
Utbyten (om tillämpligt)
Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande med vårt kontaktformulär.
Ej uthämtade paket
Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att ta ut en administrativ avgift för att täcka våra kostnader för returfrakt, expedition och hantering, kostnaden för detta varierar från fall till fall.
Om ett skickat paket INTE hämtas ut och retur tillhanda oss efter 14 dagar från fakturadatumet då kommer retur inte att godkännas av oss och beställningen / fakturan kvarstår. Om du vill ångra ditt köp efter att paketet skickades från oss då måste du hämta ut ditt paket och skicka det till oss så att det är oss tillhanda senast inom 14 dagar från fakturadatumet för att vi ska kunna makulera ditt köp.
Kunden har eget ansvar att uppge rätt leveransadress och rätt namn på mottagaren vid beställning. Om paket kommer i retur till oss p.g.a. att kunden uppger fel leveransadress som tex postnummer, fel gatunamn eller nummer, samt fel namn på mottagaren, debiteras kunden för fraktkostnad tur/retur.
Frakt och leveranstid
Vi kommer att instruera dig via e-post i var du ska skicka ditt objekt för retur.
Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.
Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.
PoanForward AB har inget eget lager för produkten "AutoWarm" utan använder sig av en affärsmodell som kallas Dropshipping. Alla våra produkter skickas från Kina med en leveranstid på 7-15 arbetsdagar.
Beställningar mottagna på fredagar efter kl. 15.00, lördagar och söndagar kommer att behandlas påföljande måndag.
Eftersom ordern skickas från vårt utländska varuhus, utanför EU, kan du även komma att behöva betala en avgift vid import. Såsom moms eller tullavgift.
Om du levererar en vara över 750 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.